
VERNIEUWEN
We make your tyres last longer.
Het Bandag procedé
De kwaliteit van een Bandag herrubbering is het rechtstreekse resultaat van een gesofisticeerd en gestandaardiseerd proces. Iedere stap van het proces is onderbouwd met state-of-the-art technologie. De constante focus op technische progressie is de beste garantie voor herrubberde banden die voldoen aan de hoogste eisen op het vlak van kwaliteit, betrouwbaarheid en veiligheid.
Het Bandag procedé garandeert dat de prestaties van uw vernieuwde banden niet moeten onderdoen voor die van een nieuwe band.
Bekijk hieronder het stappenplan:

LBB zorgt ervoor dat uw kostbare banden een tweede of zelfs een derde en een vierde leven krijgen. Hoe beter de conditie van de band, hoe beter het resultaat. Een goed uitgebalanceerde band die steeds op de correcte druk werd gehouden, kortom een band die goed verzorgd werd tijdens zijn eerste leven kan twee tot drie keer vernieuwd worden. Dat levert een grote besparing op, economisch en ecologisch, zonder dat u hoeft in te leveren op veiligheid of gebruikscomfort.
Na de controle van het karkas van de band, wordt het versleten loopvlak vervangen door een nieuw loopvlak. Hierbij kan u kiezen voor hetzelfde profiel als het origineel, maar evengoed voor een profiel met een andere tekening. We maken wel het onderscheid tussen tractiebanden en trailerbanden.
LBB werkt met het Bandagprocedé ‘koudvernieuwing’. Bij dit procedé wordt het versleten loopvlak vervangen door een voorgevulkaniseerd nieuw loopvlak. Karkas en loopvlak worden daarna in een autoclaaf ‘koudgevulkaniseerd’ bij een temperatuur van 100 à 105° Celsius.
De prestaties van een vernieuwde band zijn perfect vergelijkbaar met de prestaties van een nieuwe band: dezelfde rijeigenschappen, levensduur, rolweerstand en veiligheid. Ze zijn wel een stuk goedkoper dan nieuwe banden en milieuvriendelijk. De ecologische voetafdruk van een vernieuwde band is drie tot vier keer kleiner dan de voetafdruk van een nieuwe band!



VULCANISEREN
VULCANISEREN
De vernieuwde band wordt in een autoclaaf onder matige druk en bij een temperatuur van 100 à 120° gevulcaniseerd.